tisdag 1 oktober 2013

Första repetitionsdagen

Första repetitionsdagen är avklarad och därmed har oron att inte duga (inte vara den rösten de förväntar sig, inte se ut som de tänkt sig, inte ha memorerat tillräckligt bra) givit vika.
Jag har alltid samma oro när jag kommer till ett nytt ställe, speciellt med en roll jag aldrig sjungit tidigare. Fruktansvärt onödigt och dumt, men jag funkar så.

Men åh, så KUL det var att sätta igång att jobba och äntligen få sjunga med de andra sångarna!!!
Som jag misstänkte redan när jag stod på repsal i somras själv och slet med Holländar-duetten, så blev det ju otroligt mycket enklare med en bra dirigent och en härlig Holländare.

 Regissören är en gammal van räv som vet vad han vill och som jobbar snabbt och effektivt ( vilket ju är nödvändigt när det handlar om 3 veckors reptid för 2 lag ) Jag som har haft ovanligt stor text-ångest denna gången fick känna att det faktiskt satt som det skulle.

Efter repet var det " Meet and greet" tillställning med buffé i opera foajén. Det var vänföreningen som höll i det och som vanligt var det många udda men härliga människor att hälsa på. Det är tydligen väldigt exotiskt att de hämtat en Senta från Skandinavien.

Fick goda nyheter gällande mitt problem med den saknade stämpeln i visumet- Dom gör tydligen inte sådana längre utan det sköts helt elektroniskt, det var ju bara synd att de människorna som jobbar med detta här i Detroit inte fått reda på den detaljen. Nåväl allt löst. Skönt!!!

Har äntligen fått ordning på jetlagen och slipper vakna pigg och hungrig kl 02.

Nu en tur till träningslokalen på hotellet. Har äntligen kommit igång med att träna och ska försöka fortsätta med det. Den giftiga poolen får ligga och glittra utan mig!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar