fredag 11 oktober 2013

Utflykten till Ann Arbor

Ledig dag tillbringades med Danielle i grannstaden Ann Arbor, Michigans stora universitetsstad bara 45 min från Detroit.
En stad med hög mysfaktor, affärer och restauranger längs med huvudgatorna, dvs egentligen en helt vanlig stad, men i jämförelse med Detroit ter sig normala städer som sprungna ur himmelriket!!! 

Vi inledde vistelsen med ett besök på skönhetssalong och fick lyxig pedikyr sittande i varsin massagestol som masserade inte bara rygg och nacke som vanliga massagestolar brukar göra, utan även under rumpan på ett mycket märkligt sätt.
Danielle och jag tittade på varandra när stolarna började pulsera under oss och kunde inte mer än gapskratta åt dessa märkliga och erotiska stolar. 
45 min i dessa var mer än nog kan jag säga. Vi stapplade skrattande därifrån, dock med fina fötter.

I morgon infaller den årliga Operabalen då alla sponsorer och andra för operan viktiga personer ska få njuta mat, dryck och underhållning kvällen lång. Jag ska själv bidra med Viljasången och duetten ur Glada änkan, iklädd mina hiskeligt höga nya skor.
Festligt värre, om vi inte hade haft 2 genomdrag av operan tidigare på dagen,,,Nåväl, bara att spotta i nävarna och harkla sig.
Det ordnar sig på ett eller annat sätt och som sagt,fötterna är i god form i alla fall!

 Jag ångrar dock bittert att jag inte haft daglig gångträning i mina höga skor. De där valsstegen som vi förväntas ta under mellanspelet i Glada Änkan-duetten kan ju sluta hur som helst....!!!!!!!! Om jag överlever morgondagens strapatser återkommer jag med berättelsen om Operabalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar