fredag 4 oktober 2013

Jakten på slemlösande medicin och sim-kort

Ledig dag ägnades åt att försöka hitta ett fungerande amerikanskt sim-kort till min extramobil samt att hitta medicin mot slemmet som rinner bakom näsan rakt ner på stämbanden vilket är mkt kritiskt för sjungandet. Förstnämnda gick mycket dåligt. En av typ tre existerande affärer downtown var en mobilaffär så jag traskade in full av förhoppning. Hela affärens stab gick in för uppdraget att få liv i min Nokia...ack förgäves. Det funkade inte. Bara att lägga ner projektet "ringa inom landet utan att behöva ruinera sig genom att använda svensk mobil"

 Nästa anhalt var apoteket. Försökte förklara för en trevlig tjej symptomet att slem rinner bakom näsan ner på stämbanden...hade jag kommit på vad slem hette hade det underlättat, men tillslut förstod hon dilemmat och tog fram Non-Drowsy Claritin-D ur sina gömmor.
Hon förklarade att det måste förvaras bakom disk för att man kan göra metamfetamin av det... Tack för upplysningen...just vad jag tänkt ägna kvällen åt. Har tagit en första dos nu och det vekar faktiskt hjälpa! Lite klarare stämma nu än imorse då ett dovt kraxande läte var det första som kom ur strupen då jag pratade med städerskan. På apoteket hittade jag även en mirakelkniv, så nu kan jag skära alla mina grönsaker jag handlade häromdagen på underbara Whole Foods. Mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar