onsdag 2 oktober 2013

Onsdag i Detroit

Dagen började med ett mail med erbjudande om att sjunga Irene i Rienzi, kanske dags att lägga ytterligare en tidig Wagner roll till repertoaren? Rienzi spelas ju faktiskt en hel del. Måste lyssna genom operan snarast. Har någon tips på bra inspelning?

På repschemat stod Holländarduetten. Jag är mycket glad att få sjunga med den strålande Kristopher Irmiter som även är en mycket trevlig kollega.

Som jag tidigare skrivit är downtown Detroit totalt befriat från matbutiker vilket föranlett problem.
Idag efter repet fick jag åka med snälla Lori Phillips som även hon sjunger Senta till "Whole foods"
Ett amerikanskt paradis för matälskare. Bara att gå runt och titta på alla exotiska produkter som inte finns hemma gör en lycklig!! Jag fick med mig 3 stora kassar tillbaka till hotellet. Så nu får jag kämpa för att få in de mest värmekänsliga produkterna i min mini kyl.

Efter denna mathandlingsorgie åkte vi och åt på en underbar thai restaurang och pratade sång. Svår marknad även i Amerika...samma ekonomiska problem som i Europa och agenturer som verkligen jobbar och marknadsför sina sångare är lika stor bristvara här som hemma.

Nu mot dagens träningspass, det är ju faktiskt riktigt kul bara man sätter igång!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar